((( LLISTA DE GUANYADORS I VIDEOS DE LA GALA A http://www.geocities.com/catalancat/gaudicat/premisgaudi.html ))))

Vicky Cristina Barcelona rep un Gaudí com a millor pel.lícula estrenada l’any 2008 … Bé, això és una fantasia meva però deixeu-me explicar-vos això d’un Gaudí.

Com alguns sabeu s’ha creat l’Acadèmia del Cinema Català. Doncs bé, aquesta acadèmia donara uns premis. Aquests premis, anomenats PREMIS GAUDÍ, es donaran un 19 de gener de 2009. Transmesos per TV3. Des de Riudoms, és clar. és una broma, des de Reus, naturalment … és una broma … no sé des d’on,

Elegy d’Isabel Coixet no rebrà cap Gaudí perquè no es considera una pel.lícula catalana, Vicky Cristina Barcelona si és una pel.lícula catalana i pot rebre un premi. Això ja es veurà.

ELJU.EU es fa la següent pregunta: És casualitat que aquesta Acadèmia neixi just a temps de poder donar un premi a Woody Allen?

El fet que els Premis es diguin Gaudí em fa gràcia i no em fa. Sembla ser que tot ha de ser Gaudí avui en dia. Però vaja, la gent de marketing sabrà millor que jo.

Clar que posats a triar, i havent passat Woody Allen per Barcelona, els premis es podien dir Premis Allen i així podríem dir que una pel.lícula té dos Allens! I la gent del cinema se’n portaria una estatueta d’en Woody.

Perquè, què se’n portaran ara??? Una estatueta d’en Gaudí? No crec … m’imagina que serà una estatueta relacionada amb Gaudí, però amb algun edifici … potser un guerrer de La Pedrera, potser una reproducció de La Sagrada Família (ho dic de broma), una casa Batlló en petit …. o el drac del Park Güell.   En aquests moments algú això ja ho sap o s’està pensant però la majoria de mortals no saben res.

ELJU.EU ha estat cercant informació per Internet. Vaig saber que els premis es dirien Premis Gaudí perquè una notícia que parlava sobre l’Academia i el cinema d’Andorra ho mencionava.

Google i especialment el caché també són de gran ajuda. Així he vist que al caché de www.academiadelcinema.cat sortia això de PREMIS GAUDÍ però després ho van treure.

I avui he vist en una plana de marques i patents, www.marcanet.com el següent text a la llista de Google: ´´PREMIS GAUDI DE L´ACADEMIA DEL CINEMA CATALA´´.,Academia de Les Arts I Les Ciencies Cinematografiques Catalanes.

Pel que es veu un premi Goya consisteix en un estatueta del cap de Goya. M’agradaria que un Gaudí sigui quelcom més original …

Si tinc temps i idees proposaré quelcom …

—————————————–

Unes hores després d’escriure la part del post anterior m’assebento de què s’ha presentat a La Pedrera el que serà el Premi Gaudí:

PREMI GAUDI

L’estatueta és obra de Montse Ribé, guanyadora d’un Oscar pels efectes especials a El laberinto del fauno.

L’estatueta sembla consistir en tres guerrers de La Pedrera i no pas en un com jo havia proposat fa unes horetes.

Els premis tindran 21 categories i hi haurà un Gaudí d’honor.

———————————————————————————–

11 de desembre de 2009

Potser que aquest post el dediqui a seguir els Premis Gaudí en el seu primer any.

Per ara us poso un video on es veu com es va fer el trofeu:

No sé si sóc jo sol, però en aquest video a vegades sembla que un veu coses que no semblen un trofeu …

Aviat us posaré la llista de pel.lícules que open als premis Gaudí. Entre d’altres hi ha VICKY CRISTINA BARCELONA, El Greco, Cobarders, Forasters, cinemacat.cat, …

——————————————-

22 de gener de 2008. Al final vaig encertar i VCB va guanyar com a millor pel.lícula en llengua no catalana. A www.gaudi.cat podeu veure els guanyadors d’aquesta primera edició.

